12 Eylül 2010 Pazar

Korkuyorum



- Milyonlarca kişinin, içeriğinden bihaber olduğu bir anayasayı oylayacak olmasından ve sonunda da önlerine konan yemleri yiyecek olmasından korkuyorum.

- Tamamen duygu sömürüsü, tamamen yalan, tamamen aldatmaca üzerine kurulmuş bir kara propagandanın işe yarayacak olmasından korkuyorum.

- Bir gün elbet seçimle alaşağı edileceğini bildiğim bir iktidar ve o iktidarın zihniyetinin, bir referandum sonucu onlarca yıl yerini sağlamlaştıracak olmasından korkuyorum.

- Modern devletin kuruluş aşamasındaki en temel kurallarından olan, yargı, yasama ve yürütme kurumlarının birbirinden bağımsız olması durumunun, hepsinin tek bir erk üzerinde toplanacak şekilde bozulacak olmasından korkuyorum.

- Şu andaki yasalarla bile kendi muhaliflerini sindirmiş, hapislerde süründürmüş, ülkeyi dar etmiş bir zihniyetin, kendi hazırladıkları yasalarla şu ana kadar yaptıklarının çok daha beterini yapacak olmasından, ülkeyi açık hava hapishanesi haline getirecek olmasından korkuyorum.

- Bu zamana kadar darbecilerle mücadele ettiklerini iddia ederek kendilerine meşruiyet kazandırmak için çabalayan zihniyetin, kendi sivil darbesini gerçekleştirebilmek için en önemli virajı bu referandum ile dönecek olmasından korkuyorum.

- Şimdiye dek az da olsa bu hükümetin karşısında durabilmiş, yaptığı çoğu usulsüz özelleştirmeyi iptal edebilmiş olan Danıştay kurumunun, yeni yapılan yasalarla etkisizleştirilmesinden; bu sayede de istenilen özelleştirmenin, istenilen şekilde hükümet yetkililerince yapılacak olmasından korkuyorum.

- Zaten birçok yerinden uzun yıllardır yara almış, ahı gitmiş vahı kalmış olan Cumhuriyet'in, son tekmeyi bu şekilde yiyecek olmasından korkuyorum.

- Böylesine önemli ve ülkenin kaderini değiştirebilecek olan bir anayasa paketinin, birkaç yüzdelik dilim farkıyla kabul edilecek olmasından; yani ülkeyi çok ama çok derinden etkileyecek olan yasaların, bir-iki milyon kişinin anlık vereceği kararlar sonucu ile kabul edilecek olmasından korkuyorum.

- Korkuyorum; ne 2002'de çıkan %34'ten, ne de 2007'de çıkan %47'den korkmadığım kadar, bu referandumdan Evet sonucu çıkmasından korkuyorum.

Korkuyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder